Sunday, 7 August 2011

JANGAN BUNUH DIRI!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Apa yang kaurang akan buat bila berada dalam tekanan?..contohnya tekanan cinta?...tekanan pekerjaan?.. .penghinaan?... kutukan, caci maki?...adakah membunuh diri jalan penyelesaian?...hmm entry kali ni berkisar tentang kes sebenar...tekanan cinta, tu yang buat haku terpanggil untuk bercerita...

sebelum tu ni sedikit info tentang hukum membunuh diri:


Hukum Orang Bunuh Diri
Perbuatan membunuh diri adalah termasuk di dalam kesalahan dosa-dosa besar, perbuatan membunuh diri ini TIDAK termasuk di dalam perkara yang menyebabkan seseorang terkeluar daripada Islam (Murtad) sebagaimana yang difahami oleh sebagai daripada kita, melainkan bagi orang yang menghalalkan perbuatan tersebut, jika dia menghalalkannya maka ketika itu dia dihukumkan sebagai kafir/murtad.

Kita tidak menghukumkan orang yang bunuh diri sebagai murtad, kerana Nabi S.A.W. tidak melarang para sahabat dari menyembahyangkan jenazah orang yang membunuh diri. Namun baginda sendiri tidak menyembahyangkan jenazah orang tersebut sebagai pengajaran bagi orang lain. Maka menjadi sunnah kepada para ulama dan orang yang dipandang mulia, tidak menyembahyangkan jenazah orang yang mati membunuh diri sebagai mengikut perbuatan Nabi S.A.W. dan sebagai pengajaran kepada orang lain.


Haku dah biasa bila setakat dengar Missy S menjerit terlolong-lolong, ketawa terbahak-bahak...tapi semalam memang buat haku rasa muka haku pucat takder darah bila haku sendiri nampak Missy S ambik pisau dan pegang...dia merapik dan menagis terlolong-lolong menjerit, kali ni luar biasa, haku tengok pon dah lain macam...nak je haku cuba ambik pisau tuh, tapi...haku risau dia lukakan diri dia, silap-silap haku yang luka...

Kaurang tau jelah, bertapa kasornya haku nih...haku nampak Missy S sangat tertekan, mujur je bukan haku sorang yang ade dekat dengan dia. 2 orang lagi kawan yang selow...suara romantik ala-ala Diana Daniell tuh...harap kat haku silap-silap cambiasaaa...daging untuk di jual...

Apa yang haku herankan, kenapa perlu nak aniaya diri sendiri sedangkan benda tu memudaratkan diri, kang calar pipi...kurang 2 ribu, tangan parut-parut kurang 1.5 ribu...uihh berapa jek tinggal??...benda ni bukan hanya terjadi kat wanita-wanita aje tau...laki pon ade, ingat tak satu masa dulu lagu "Permintaan Terkahir" ingat tak?...ingat tak?...ingat takkkkk?....owh! kaurang lupa daratan!


**Bunuh diri ni sangat dlaknat Allah, seolah2 pelakunye dah putus asa dari rahmat Allah. Padahal rahmat Allah tu teramat la luas. la haula wala quwwata illa billah..


2 comments:

NasZ said...

cuba tenangkan dia tu. mungkin terlalu banyak tekanan. minta dia luahkan. harap dia selamat.

MOHD NASER.com

KRAFMAN JULIA said...

Insyaallah, skg pon da ramai yang support dia...ader kempen I WATCH tiap hari untuk pastikan beliau x tertekan...hehehe..