Friday, 10 June 2011

TAHNIAH LANS KOPERAL NIK

Assalamualaikum wbt...emm lama tak hupdate haku tau ko kecewa ngan haku belog, tapi nak buat lagu mano lagik...haku tableh update belog, tak tau masalah dari mana...lappy haku kalo bukak ko je selo macam kayu... Ni pon bukak awal-awal pagi guna lappy si Roslina yang cun tuh, dah la cun...balik pulok tu bagi pinjam lappy... untung la sapa dapat dia...ohhh...abaikan kite nak cite pasai Lans Koperal Nik....
ceta bermula malam ader sms masuk berbunyik


 " Julia...ko kena panggil aku Lans Koperal Nik tau, mula ari ni..."

 hati haku kata poyo jelahhh budak nih, haku balas gak...si Lans Koperal Nik ni skot haku masa rekrut, tua setahun dar haku...cam biase, orang sms haku balas, topap abis takpeeee....tambah nilai kat henpon, haku kan tokei topap hahaha...

"sebab hapa kena panggil lans Koperal Nik ek?..."tanya haku ngn konfius...

"Sebab aku dapat anugerah pangkat dari Panglima td...hari ni...." erk!...haku duk pikir betul ke poknik nih?..gile ahh...ke ko main-main ni poknikk...haishh..tak puas hati...tanya lagik...

"yeke?..tahniah-tahniah tak sia-sia ko belari untuk ATM..."ayat pancing nak suh poknik cite lebih lanjut...haha...

"tekejut beruk aku kat stadium  tadi. Panglima umum nama aku pakai lans Koperal berkuat kuasa petang ni.tapi pakai kat Taiping besuk, dia bagi lagu saguhati RM****.**, CO bagi pulak weekend sebulan, memang perghhhhhhhhh!!!..." haku terkesima jab...



* * * * *



cambiasaaaa orang ngah untung banyak....kena ayat la sikit..

."ohhh...pasnih bleh la mai PD melawat haku, makan-makan kepsi ke mekdi ke...jangan bagi alasan ko kan cuti sebulan ...." hehe direct jek haku dengan Lans Koperal Nik...

"hahaha...bleh-bleh" jawapan Lans Koperal Nik betul-betul buat haku gembira hahaha...yey! yey! nak makan kepsi...nak makan mekdi...

"akhirnya haku dapat mengePOW Lans Koperal ^_^"

hah! tu la sedikit sebanyak entry hari ni, cuma haku nak cite tentang rezeki...kaurang pecaya ngan ayat rezeki ada di mana-mana?...atau ayat rezeki masing-masing....haa, kesimpulan dari cite haku arini...memang rezeki masing-masing, Lans Koperal Nik ngan haku...beza kitorang rezeki haku dapat mai kursus awal, dua kursus haku lintas dia...tapi rezeki Lans Koperal Nik pakai calit lagi awal dari haku...

kalo ikut betul-betulah...kena habiskan Kursus Kadar dengan Kelas Satu baru layak pakai Lans Koperal, tapi sebab si Lans Koperal Nik ni dah banyak berjasa kat ATM, merupakan atlit Tentera Darat, beliau pesan kat haku doakan dia dapat pi Sukan Sea kat Palembang...kaurang doa-doa la sama, bagus tau doa untuk kebaikan orang lain...nanti kaita pon dapat kebaikan, tak caya kaurang buat..ohhhh rezeki masing-masing...nanti ko pegi kursus jadilah incas ye Lans Koperal Nik...

Lans Koperal Nik baru nak berjinak-jinak dalam dunia blogging, bagus budak ni...hehe...


ni lah Lans Koperal Nik Fakaruddin, semoga sukses sokmo...

***haku prebetlahh...bukan lans Koperal!

No comments: