Friday, 17 June 2011

SOPOTANG BERSAMO MEREKO

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh~
 
Yoo bersamo den laie dalam segmen Loghat Nogori, den raso seronok dapek berkato-kato dalam loghat laen selain Pahang. Hehe, sotakek loghat Kedah, Sabah den buleh dah skek-skek...sokarang den nak blaja loghat Nogori, pado orang nogori jangan marah den, den ndak mencubo yo..den duduk Port Dickson kono la belaja cakap Nogori...itu sobab la ado pepatah kato "Di mano bumi di pijak di situ langit di junjung"...ha orang Nogori jangan marah yoo....tegur kalau salah takpo...den ni copek tacin... Tetttttttt!

ini iolah Pantai Toluk Komang...kek PD yo..moh la kite...

Harini Jumaat, solopeh geng Lucy Laki balik yo Solat Jumaat, diorang settle kejo-kejo depa...den selaku Krafman Julia, Fairuz a.k.a Kuyu Muyu, Irwan sebagai ghacong ngan Shahdan selaku err..Adan (xder nama manje dak nih)..huhu..den tak suko cakap banyak ko..tulis banyak ko..taip banyak ko, den tak suko...den suko masuk gamba dan bagi kotorangan yoo...jom la samo-samo nyaksi ehh...zazzz...

Gamba ni den amik maso lepak kek Pantai Cahaya Bulan, oleh sobab takdo bulan, yang momancar-mancar monyilaukan mato den tu matahari, kami tuka lokasi...jom ikot den laie..

Haa Ghacong, muko ganeh...tulis namo atas pasir...cam pompuan, cess~

Pas Ghacong naek, den pulok turun...cop tangan den kek pasir, dua tigo seken
 air pantai musnahkan segalo-galonyo..ombak jahat!
Adan ngan Kuyu berdialog..
Ghacong nak jugakk..
Pas Ghacong, den pulak...haha..nak jugakk..
Kuyu duk fikir masalah nogori yang molando ponuntut IJED
den suko gamba candid camnih..
den pon tak lopeh poluang bogamba..
okeh ni botul-botul punyo...1...2...3...orait!
Gayo profesional Kuyu sobagai ponangkap gamba...
Katonyo nak buek profile pic kek fesbuk dia..
ni lah mereka yang spoting bawak den jalan-jalan kek pantai...
den kan hantu pantai, pantang ado masa nak ko pantai yoo...
ohh...Kuyu dah lena, sian dia ngantuk kot, drive lamo bonar la konon...sambung len kali yoo...okbai!


**Kata nak poie mandi laut ahad ni, jadikah??...tunggu den hupdete k...

No comments: